Prywatny Zespół Szkół Zaocznych Optima
  • określania misji instytucji opiekuńczych i pomocowych ze szczególnym uwzględnieniem roli domu pomocy                 społecznej w zmieniających się warunkach społecznych;
  • określania zadań i kompetencji zawodowych opiekuna w pomocy instytucjonalnej uwzględniając obowiązujące standardy usług;
  • postrzegania  człowieka jako niepowtarzalnej, złożonej jednostki w kontekście jego możliwości, ograniczeń oraz interakcji społecznych;
  • dokonywania w sposób kompleksowy analizy potrzeb i problemów podopiecznego;
  • wspierania i towarzyszenia człowiekowi w różnych czynnościach życia codziennego (higiena osobista, samoobsługa, organizacja czasu wolnego) oraz dbania o jego bezpieczeństwo;
  • wykorzystywania w praktyce zawodowej różnych metod i narzędzi rehabilitacji, terapii i aktywizacji;
  • współpracowania z podopiecznym oraz z innymi, ważnymi dla niego osobami (rodzina, znajomi, specjaliści);
  • wykorzystywania wiedzy teoretycznej w celu ułatwienia adaptacji jednostki do warunków życia w placówkach opiekuńczych lub pomocowych, bądź do zmian związanych z przewlekłą chorobą, niepełną sprawnością lub starością;
  • kształtowania odpowiednich postaw u podopiecznych;
  • dokonywania systematycznej ewaluacji pracy z podopiecznym;
  • komunikowania się z różnymi grupami podopiecznych oraz udzielania wsparcia i porad w sytuacjach trudnych lub kryzysowych;
  • kierowania się zasadami etyki międzyludzkiej i zawodowej;
  • podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz jakości świadczonych usług opiekuńczych;
  • aktywnego uczestniczenia w projektach integracji podopiecznych ze środowiskiem lokalnym;
  • stosowania zasad dobrej organizacji pracy własnej i podopiecznego;
  • skutecznego negocjowania i rozwiązywania problemów oraz konfliktów wśród podopiecznych placówek opiekuńczych;
  • nagłaśniania i prezentowania na forum publicznym interesów podopiecznego;
  • udzielania pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia;
  • nauczenia podopiecznego wykonywania podstawowych czynności poprzez planowane zajęcia ruchowe, plastyczne lub techniczne;
  • prowadzenia dokumentacji pracy z podopiecznym;
  • wykorzystywania osiągnięć techniki w pracy z podopiecznym (w szczególności takie jak komputer);
  • wzbogacania warsztatu własnej pracy przez udział w kursach, szkoleniach lub wymianę doświadczeń z innymi opiekunami;
  • współuczestniczenia w procesie kształcenia praktycznego adeptów do zawodu.
     
     
     
     
  • Wspierane przez Hosting o12.pl